"" Purple Area: Grafiskt och guld i dagens tidning

fredag, maj 25, 2012

Grafiskt och guld i dagens tidning

I dagens Metro Bostad visar vi ett hem från Friluftsstaden i Malmö. Så här blev 'skapa stilen' till det reportaget. Grafiskt svart och vitt med ljust trä och lite guld.


From this week issue of Metro Bostad. Contemporary black and white with light tree and a splash of gold.


Eget kollage med pressbilder. Stolen är Ikeas Storsele, tyget Kaivo och kuddarna från Marimekko, skålen kommer från Ikea, lampan är Topan V6 från &Tradition och rullbordet från Brdr. Krüger.

Idag - nu har jag bytt tillbaka till gamla blogger systemet igen. Vet inte om det kommer att funka eller hur länge det går. Fördelen är att jag kan bestämma exakt storlek på bilderna. Jag vill att de ska vara lika stora som textraden. Håller nu tummarna för att bilderna syns som de ska!

5 kommentarer:

Mejrams! sa...

Snyggt! Inget problem med bilden. Ha en fin fredag!/Merja

Nilla sa...

Fint collage!

Mixathem sa...

Härlig bild på skapa stilen, gillar mixen av dom olika produkterna!

Tack för din kommentar om min blogg, det värmer att läsa det från en bloggräv som du! :)

Erika i Villa Lilja sa...

Superfint!
Är lite nyfiken på i vilket program du gör dina kollage?
Skön måndag!

purple area sa...

Merja o Nilla, kul att ni gillar det!

Mixathem, gammal bloggräv, ha ha, ja det kanske är det man är.

Erika, vad kul att du gillar det.Jjag använder Photoshop Elements. Det är ett ganska enkelt program som jag tycker räcker till det här. I det här fallet använde jag pressbilder som redan var med vit bakgrund. Istället för att frilägga varje bild själv.

/susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...