"" Purple Area: Titta nu blommar det

måndag, maj 28, 2012

Titta nu blommar det

Just nu blommar irisen hemma hos mig. Kul men tyvärr kort. Rhododendron blommar också men den känns mer tantig tycker jag. Busken är från fyrtiotalet någon gång och mer snygg för sina blanka mörka blad. Fast det blir faktiskt rätt fint att plocka in en blomma och sätta i vas. Alliumbollen är också på gång och sista bilden är mina krukor piffade efter besöket på plantskolan.


My garden at the moment.

Foto Purple Area

8 kommentarer:

Glitterati sa...

Beautiful :)

maria westerlund sa...

Alltid lika fint när du visar något från din trädgård!

Mejrams! sa...

Precis i min smak, gillar också just den irisen och allium. Så snyggt det blev med din grupp av betongkrukor, så enkelt och vackert, uta krusiduller./Merja

Spirande grönt - sa...

Tjusigt! Tycker att din tantrhododendron gör sig fint, där i bakgrunden:)

Ha en finfin tisdagkväll,
Rebecca

M/S Design sa...

Snyggt i krukorna!

liza sa...

Oh, It's beautiful.

jennylilliehook sa...

Åh så fina krukor. Letar efter fyrkantig stor i betong. Varifrån kommer dessa? Tack för din inspirationmo härliga blogg!

purple area sa...

Tack allihop för snälla kommentarer!!

Jenny, den lilla har jag köpt i plantskolan, minns inte riktigt var. De andra har jag själv fått uppgjutna för månnga år sen när det inte fanns några i handeln. Men nu kan du nog hitta liknande i vilken plantskola som helst.

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...