"" Purple Area: Trädgården i fokus

söndag, maj 27, 2012

Trädgården i fokus

Tog en sväng till Löddeköpinge Plantskola i går. Alltid väldigt inspirerande. Men vad är det med det där att man alltid kommer hem med något helt annat än vad som stod på lappen. Den här gången blev det vita fingerborgsblommor, en liten japansk lönn som jag tänkte ha i kruka och ett gäng stäppsalvior. Skulle egentligen köpt murgröna och något till mina fyra stora fyrtiotalskrukor. Nåja det får bli nästa gång.


From Löddeköpinge Plantskola (a garden shop) that I visited on saturday. Always very inspiring.

Foto Purple Area (från mobilen)

Idag - det blev också tre söta Mårbackapelargoner till mamma. Ska nu gå ut och vattna mina nyinköpta stäppsalvior plus de nästan utdöda som av någon underlig anledning (köld, sniglar, jag som vattnat för lite?) inte känner för växa i min rabatt i år.

5 kommentarer:

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Oj va kul att se därifrån. Har varit på väg dit otaligt många gånger för att se det omtalade stället. Det ska bli av i sommar iallafall. Kul med nya plantor och träd! / Henrick

My Scandinavian Home sa...

Such a beautiful garden centre. I haven't been yet this year and you've just reminded me that I must!! :)

Cez sa...

wonderful garden.. we all need green!!! xxx

M/S Design sa...

Det är ett ställe man vill tillbaka till,mycket inspirerande!
Mariana

Atmosphères sa...

Wonderful garden !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...